
Jak możemy Cię wesprzeć?
Celem głównym projektu jest aktywizacja społeczno – zawodowa 50 osób (28 kobiet; 22 mężczyzn) zagrożonych ubóstwem lub wykluczeniem społ., które w pierwszej kolejności wymagają aktywizacji społecznej, w tym osób bezrobotnych, zamieszkałych na terenie ŁOM (w rozumieniu KC) (woj. łódzkie, powiaty: m. Łódź, brzeziński, łódzki wschodni, pabianicki, zgierski), poprzez realizację wsparcia o charakterze społecznym, edukacyjnym i zawodowym, w okresie od 01.01.2019r. do 30.06.2020r.
Realizacja projektu dla wybranej grupy docelowej przyczyni się do poprawy jej sytuacji społecznej, edukacyjnej i zawodowej, pozwoli na znalezienie zatrudnienia, a tym samym osiągnięcie celu szczegółowego Działania IX.1.1 – Przywrócenie zdolności do zatrudnienia osób zagrożonych ubóstwem i wykluczeniem społecznym.
Dofinansowanie projektu z UE: 872 786,38 zł
ZASADY ORGANIZACJI POSZCZEGÓLNYCH FORM WSPARCIA
W ramach projektu przeprowadzone zostanie wsparcie dostosowane do indywidualnych potrzeb, oczekiwań i barier Uczestników Projektu w postaci:
- ELEMENTY AKTYWIZACJI SPOŁECZNEJ:
- Określenie ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej
Psycholog: 3h/os.
Doradca zawodowy: 3h/os
Zakres (m.in.):
- Określenie sytuacji społeczno-zawodowej UP;
- Diagnoza potrzeb i barier w zakresie aktywizacji społecznej, przyczyn wykluczenia z życia społecznego sposoby przeciwdziałania;
- Analiza możliwości w zakresie doskonalenia zawodowego;
- Identyfikacja potrzeb szkoleniowych oraz trudności i barier na rynku pracy;
- Wypracowanie ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej (IŚR) indywidualnie dla każdej osoby;
- Rekomendacje dotyczące dalszego udziału w projekcie, wybór adekwatnych form wsparcia – każdy UP ma dostęp do całości zaplanowanego wsparcia).
W ramach projektu każdy uczestnik podpisuje i realizuje umowę na wzór kontraktu socjalnego.
Dla UP: zwrot kosztów dojazdu
- Poradnictwo indywidualne oraz trening kompetencji i umiejętności społecznych oraz pozostałe wsparcie podnoszące kompetencje społeczne.
Wsparcie indywidualnie: 12h/os.
Wsparcie grupowe: 43h/gr.
Zakres (m.in..):
Coaching ścieżki zawodowej ( 8h/os)
1.wspieranie osoby w czasie podążania w kierunku rozwoju zawodowego lub w pierwszym okresie nabywania nowych aktywności zawodowych;
- kontrola przyswojonych informacji/stopnia nabywania kompetencji podczas poszczególnych form wsparcia
Trening kompetencji i umiejętności społecznych (30h/gr.)
- Komunikacja interpersonalna;
- Asertywność;
- Autoprezentacja;
- Poczucie własnej wartości i roli w grupie;
- Samopoznanie i samoakceptacja.
Dla uczestników projektu: materiały dydaktyczne, zestaw materiałów, catering
Warsztat radzenia sobie ze stresem i konfliktami: (3h/gr.)
- Indywidualne strategie radzenia sobie ze stresem;
- Konsekwencje przewlekłego stresu;
Warsztat z zakresu rozwiązywania konfliktów, sztuki negocjacji (4h/gr.)
- Techniki zapobiegania konfliktom;
- Negocjacje i mediacje.
Gospodarowanie budżetem domowym: (6h/gr.)
- Planowanie i zarządzanie budżetem domowym;
- Planowanie i kontrola wydatków;
- Oszczędzanie;
Techniki wychodzenia z długów (4h/os.)
- Indywidualna praca z klientem na bazie dokumentów, które przedłoży (umowy, wezwania do zapłaty itp., pisma)
Dla UP: materiały dydaktyczne przygotowane przez prowadzącego wsparcie (nie utrwalające postaw dyskryminacyjnych lub stereotypów płci), zestaw biurowy, zwrot kosztów dojazdu, catering (podczas zajęć grupowych)
- Elementy aktywizacji edukacyjnej
Szkolenie z podstaw obsługi komputera (40h/40os.) i (80h/10os.) –ECDL Base
Zadanie poprzedzi test wiedzy z obsługi komputera
Proponowany program zakres:
- Podstawy pracy z komputerem;
- Podstawy pracy w sieci Internet;
- Word;
Ostateczna tematyka dobrana zostanie przez trenera na podstawie testu wiedzy.
Szkolenie kończy się egzaminem wewnętrznym i wydaniem zaświadczenia potwierdzającego nabyte kompetencje.
Szkolenie z podstaw obsługi komputera (80h/10os.) –ECDL Base
Szkolenie kończy się egzaminem zewnętrznym i wydaniem certyfikatu potwierdzającego nabyte kwalifikacje.
Efektem szkolenia jest uzyskanie kwalifikacji zawodowych lub nabycie kompetencji w rozumieniu Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego realizacji PO na lata 2014-2020.
Dla UP: stypendium szkoleniowe, materiały
Elementy aktywizacji zawodowej
Indywidualne poradnictwo zawodowe: (4h/os.)
- Przygotowanie dokumentów aplikacyjnych z uczestnikami (CV i LM);
- Przygotowanie do rozmowy z pracodawcą;
- Symulacja rozmowy kwalifikacyjnej.
Warsztaty w zakresie aktywnych metod poszukiwania pracy: (10h/gr.)
- Analiza rynku pracy;
- Prezentacja sposobów i form poszukiwania pracy.
- Poprawa wizerunku.
Możliwość skorzystania z fryzjera, kosmetyczki, stylisty, golibrody lub innego specjalisty, który pomoże uczestnikom odzyskać pewność siebie. Nie przewidziano usług zdrowotnych. Dobór specjalistów określi Realizator projektu.
Szkolenia prowadzące do nabycia kompetencji lub uzyskania kwalifikacji zawodowych (średnio 120h/gr.)
Zakres wynikać będzie z:
- Predyspozycji UP, IŚR, opinii doradcy zawodowego;
- Decyzji UP dot. chęci kształcenia i wykonywania danego zawodu także w przyszłości;
- Analizy sytuacji na rynku pracy w Łodzi (w oparciu o dostępne oferty pracy agencji i PUP, monitoring zawodów deficytowych i prognoz z barometru zawodów dla WŁ)
Ostateczny kształt oferty szkoleniowej i podział na grupy szkoleniowe będzie uzależniony od zebranej grupy i predyspozycji poszczególnych UP.
Warunkiem zakończenia jest obecność na min. 80% czasu trwania zajęć.Każde szkolenie prowadzić będzie do uzyskania kwalifikacji lub nabycia kompetencji potwierdzonych odpowiednim dokumentem (np. certyfikatem), w rozumieniu Wytycznych w zakresie monitorowania postępu rzeczowego programów operacyjnych na lata 2014-2020.
Dla UP: stypendium szkoleniowe; catering i materiały szkoleniowe. zapewnia wykonawca zgodnie z potrzebami.
- staże zawodowe (3-miesięczne staże; średnio 160h/m-c, 8h/dzień, 40h/tyg., w przypadku ON st. umiarkowanym i znacznym: 140h/m-c, 7h/dzień, 35h/tyg.)
Warunkiem rozpoczęcia stażu jest IŚR obejmujące skierowanie na staż.
Staż poprzedzi nabór pracodawców (08.2019). Kierownik projektu zorganizuje staże adekwatne do przeprowadzonego szkolenia.
Realizacja zgodnie z zaleceniem Rady z 10.03.2014 r. w sprawie ram jakości staży i z Polskimi Ramami Jakości Praktyk i Staży, spełniające wymogi zapewnionego wysokiego standardu (m.in):
- Podpisanie umowy między organizatorem stażu a UP z podstawowymi warunkami przebiegu staży;
- Opracowanie indywidualnego programu uwzględniającego potrzeby i potencjał stażysty;
- Przydzielenie opiekuna stażu;
- Przygotowanie harmonogramu;
- Wystawienie pisemnej opinii po zakończeniu stażu.
Realizator proj. zobowiązany jest odprowadzać składki ZUS od kwoty stypendium stażowego przyznawanej uczestnikom
- 19,52% – składka emerytalna;
- 8% – składka rentowa;
- 1,8% – składka wypadkowa.
Łącznie: 29,32%; (1017,40zł x 29,32% =298,30zł/m-c).
Dla UP: zwrot kosztów dojazdu, stypendium stażowe, NNW i badania lekarskie.
- pośrednictwo pracy (10h/os.)
Warunkiem rozpoczęcia jest zakończenie stażu.
Zakres (m.in.):
- Nawiązanie kontaktu z pracodawcami;
- Przedstawienie UP ofert zgodnie z predyspozycjami i ukończonym stażem;
- Inicjowanie i organizowanie kontaktów kandydata z firmą;
- Negocjowanie warunków pracy i płacy, inne działania wymienione w ustawie o promocji zatrudnienia i instytucjach rynku pracy.
Dla UP: min. 2 oferty pracy/os.
ZGŁOSZENIE UDZIAŁU W PROJEKCIE
Prawidłowe zgłoszenie następuje poprzez składanie wymaganej dokumentacji rekrutacyjnej osobiście, pocztą lub mailowo. W wypadku osób niepełnosprawnych Biuro Projektu będzie przyjmować również zgłoszenia telefoniczne, podczas których ustalane będzie miejsce i termin wypełniania dokumentów zgłoszeniowych.
Wzory dokumentów rekrutacyjnych dostępne są w Biurze Projektu i na podstronie internetowej projektu. Dokumenty rekrutacyjne mogą być także przesłane do osoby zainteresowanej udziałem we wsparciu za pomocą poczty elektronicznej.
Harmonogramy DO POBRANIA:
Harmonogram - Szkolenie z podstaw obsługi komputera Spełniaj marzenia.xlsx
harmonogram - Coaching ścieżki zawodowej Spełniaj marzenia.xlsx
harmonogram - Gospodarowanie budżetem domowym Spełniaj marzenia.xlsx
harmonogram - Określenie ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej Spełni...
harmonogram - Trening kompetencji społecznych Spełniaj marzenia.xlsx
harmonogram - Warsztat radzenia sobie ze stresem Spełniaj marzenia.xlsx
harmonogram - Techniki wychodzenia z długów Spełniaj marzenia.xlsx
harmonogram - Indywidualne poradnictwo zawodowe Spełniaj marzenia.xlsx
harmonogram - Warsztaty w zakresie aktywnych metod poszukiwania pracy Spełnia...
harmonogram - Gospodarowanie budżetem, warsztat radzenia sobie ze stresem, r...
Harmonogram - szkolenie pracownik biurowy.xlsx
Harmonogram - szkolenia komputerowego grupa 3.xlsx
harmonogram - techniki wychodzenia z długów grupa 4.xlsx
harmonogram - Coaching.xlsx
Harmonogram - określenie ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej
Harmonogram - szkolenia komputerowego grupa 4.xlsx
harmonogram - Indywidualne poradnictwo zawodowe gr. 4.pdf
harmonogram - Określenie ścieżki reintegracji społeczno-zawodowej gr. 5.pdf
harmonogram - warsztaty w zakresie aktywnych metod poszukiwania pracyn gr. 4.pdf
harmonogram - szkolenie zawodowe specjalista ds.rekrutacji.xlsx
harmonogram - warsztaty z zakresu rozwiązywania konfliktów i sztuki negocja...
harmonogram -warsztat radzenia sobie ze stresem gr. 5.xlsx
harmonogram -gospodarowanie budżetem domowym gr 5.xlsx
Trening kompetencji i umiejętności społecznych gr. 5.xlsx
harmonogram - szkolenie zawodowe specjalista ds.rekrutacji.xlsx
- WZORY DOKUMENTÓW DO POBRANIA
Poniżej zamieszczamy REGULAMIN REKRUTACJI w ramach Projektu pt. „SPEŁNIAJ MARZENIA” oraz dokumenty rekrutacyjne (Formularz rekrutacyjny oraz niezbędne oświadczenia/zaświadczenia) do pobrania dla osób zainteresowanych udziałem w projekcie:
- Umowa uczestnictwa
- Kwestionariusz zgłoszeniowy
- Oświadczenie_dane_osobowe
- Konto bankowe
- ZUS
- Ankieta ON
- Dni wolne
- Regulamin projektu
- Test rekrutacyjny
- Zwrot kosztów dojazdu
KONTAKT
Biuro rekrutacji projektu “Spełniaj Marzenia”
ul. Piotrkowska 95 Łódź, 90-423, piętro III
e-mail: projekty@walljobs.pl
Telefon: 728 -560 – 077
Zapraszamy od poniedziałku do piątku w godz. 10:00 – 17:00